TULE MUKAAN!

4H-toimintaan pääsevät mukaan kaikki toiminnasta kiinnostuneet lapset ja nuoret.

Luvassa on kerhotoimintaa, työelämäkursseja, leirejä, retkiä, tapahtumia, 4H-yrittämistä ja kílpailuja... Oikeastaan melkein mitä vain keksitään.

4H tarjoaa ainutlaatuisia ja unohtumattomia kansainvälisiä kokemuksia. Sinun tulee vain miettiä, mikä vaihtoehto sopii sinulle parhaiten. Toimiminen isäntäperheenä n.3 viikon ajan on koko perheen antoisa kielikylpy. Pohjoismaiseen vaihtoon voit hakea 14-vuotiaana ja IFYE-vaihtoon 18- vuotta täytettyäsi. Vaihdot ovat edullisia. Lisäksi ovat kansainväliset leirit, seminaarit ja koulutukset. Mikäli sopiva porukka 15-24 vuotiaita nuoria löytyy, voidaan järjestää ryhmävaihto tai toteuttaa nuorisoaloite.

MITÄ 4H -KERHOISSA TEHDÄÄN?

4H-kerhotoimintaa eri ikäisille:

1. 4H-kerho, 6-12(17) vuotiaille. Ikäjakauma vaihtelee lähinnä erikoiskerhoissa. Sekakerhoissa tehdään monenlaisia asioita: askarrellaan, kokataan, tutustutaan luontoon ja eläimiin, pelataan, rakennetaan, tehdään yhdessä TOP-tehtäviä, retkeillään jne. Erikoiskerhot perehtyvät lähes pelkästään tiettyyn aiheeseen. 4H-kerhoissa on aina ohjaaja mukana.

2. 4H-tiimi, 13-17 vuotiaille nuorille.Tiimi on omaehtoista, usein projektimaista toimintaa: opetellaan uusia taitoja (esim. kädentaidot, kokkaus, mopon korjaus), järjestetään tapahtuma, osallistutaan kansainväliseen toimintaan,vietetään aikaa yhdessä jne. Tiimin työskentelyssä auttaa yhdistyksen toiminnanjohtaja tai aikuisohjaaja.

3. 4H-klubi, Members only! (but you can join!) yli 18 vuotta täyttäneille nuorille.  klubi suunnittelee toimintansa itse. Klubi voi keskittyä vain yhteen asiaan (kansainvälisyys, kulttuuri...) tai tehdä erilaisia asioita yhdessä (hyväntekeväisyyttä, tutustumisretkiä, opetella uusia taitoja). Klubeissa ei ole varsinaisia ohjaajia.